09228146009

مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی مورد نیاز کافی نت

مقالات آموزشی کافی نت
تحریریه کافی چاپآگوست 28, 2023

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را ببرید

در صورتی که قصد دارید با استفاده از دوره های آموزشی ما دانش تخصصی خود را بیش از پیش تقویت کنید و  سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید اینجا کلیک کنید.

مدرک تحصیلی مورد نیاز کافی نت

یکی از سوالات متداول در زمینه مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه کسب کافی نت مدرک و رشته تحصیلی بحث مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی مجاز برای اخذ پروانه کسب کافی نت می باشد که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم:

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کافی نت

به طور کلی حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای فعالیت در شغل کافی نت مدرک تحصیلی دیپلم می باشد.

از لحاظ رشته تحصیلی محدودیتی وجود ندارد و فرد در هر رشته تحصیلی از دانشگاه یا دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد می تواند نسبت به اخذ پروانه و فعالیت در شغل کافینت و خدمات اینترنتی اقدام نماید اما یک سری شرایط و ضوابط در این خصوص وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

رشته تحصیلی مورد نیاز برای اخذ جواز کافی نت

از لحاظ رشته تحصیلی افراد متقاضی پروانه کسب کافی نت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • افرادی که مدرک مرتبط به زمینه های کامپیوتر، اینترنت و نرم افزار و … دارند.
  • افرادی که مدرک مرتبط ندارند.

مدرک مرتبط به مدرک تحصیلی گفته می شود که در رشته هایی مانند کامپیوتر، برق و … در مقاطع دبیرستان و یا دانشگاه اخذ شده باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که معمولا در بسیاری از شهرها رشته های مهندسی هم رشته مرتبط در نظر گرفته می شود.

رشته های تحصیلی دیگر غیر از شاخه های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر غیرمرتبط تلقی می شود و این افراد بایستی برای فعالیت در شغل کافی نت و خدمات اینترنت و … از فنی و حرفه ای مدرکی مورد تایید اتحادیه اخذ نمایند.

در این حالت اتحادیه از این افراد می خواهد که در آزمون فنی و حرفه ای جهت اخذ گواهی فنی و حرفه ای شرکت کنند. آزمون فنی و حرفه ای برای تمامی کسانی که مدرک تحصیلی مرتبط با رسته مورد نظر (که یا کافی نت است و یا خدمات اینترنت ندارند) الزامی می باشد.

مراحل و روند دریافت مدرک فنی و حرفه ای در صورت نداشتن مدرک تحصیلی مرتبط با رسته کافی نت یا خدمات اینترنتی

مراحل و روند دریافت مدرک فنی و حرفه ای در صورت مرتبط نبودن رشته تحصیلی متقاضی با رسته کافی نت یا خدمات اینترنتی به صورت زیر است:

  • دریافت معرفی نامه از اتحادیه صنفی و مراجعه به اداره فنی حرفه ای شهر یا منطقه (معمولا مدارک لازم برای ارایه به سازمان فنی و حرفه ای موارد مقابل را شامل می شود: کپی شناسنامه تمام صفحات، کپی کارت ملی، کپی کارت پایان خدمت، دو قطعه عکس ۳*، واریزی هزینه فنی حرفه ای در اداره فنی حرفه ای)
  • دریافت برگه آزمون از فنی و حرفه ای و ارائه آن به کمیسیون فنی اتحادیه
  • دریافت نامه از اتحادیه و مراجعه به اداره فنی حرفه ای پس از انجام آزمون توسط کمیسیون فنی
  • ارائه نامه نتیجه آزمون اتحادیه به اداره فنی حرفه ای و دریافت گواهی
  • ارائه گواهی نهایی فنی و حرفه ای به اتحادیه

همانگونه که در مراحل فوق دیده می شود این آزمون توسط خود اتحادیه از متقاضی گرفته می شود و نتیجه آن جهت صدور گواهی به فنی و حرفه ای اعلام می شود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مدرک و رشته تحصیلی مورد نیاز برای اخذ مجوز کافی نت پرداختیم و بیان کردیم که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می باشد و تفاوتی نمی کند که رشته تحصیلی فرد چه باشد و در هر صورت برای متقاضی پروانه صادر خواهد شد.

اما کسانی که مدرک تحصیلی مرتبط با رسته کافی نت یا خدمات اینترنتی ندارند باید در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنند و حدنصاب لازم را اخذ نمایند. این آزمون توسط خود اتحادیه برگزار می گردد.

امیدواریم مطالب این مقاله مورد استفاده شما واقع شده باشد. در صورت هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد با ما در ارتباط باشید.

مجوز کافی نت را از کجا بگیریم

مجوز کافی نت را از کجا بگیریم

طبق ماده 12، 26 و 30 قانون نظام صنفی کشور فردی که اقدام به راه اندازی کافی نت می نماید باید مجوز دریافت کند و مرجع صدور پروانه کسب نیز اتحادیه صنفی و در صورت نداشتن اتحادیه در شهر مذکور اتحادیه های همگن یا اتاق اصناف شهرستان می باشند.

کافی نت و تایپ و تکثیر: شغل یا کسب و کار

کافی نت و تایپ و تکثیر: شغل یا کسب و کار

این مقاله به بررسی نگاهی نو به کافی نت و تایپ و تکثیر می پردازد: نگاهی از جنس کسب و کار نه صرفا یک شغل. نگاه کسب و کاری و پتانسیل های پنهان این کارها می تواند آن ها را متحول کند و سرمنشا توسعه و سودآوری شود. مجموعه از مهارت ها برای پیاده سازی این دیدگاه نیاز است که معرفی و توضیح داده شده اند.

4 Comments

  1. محمدرضا علیمیرزایی

    سلام در این مقاله ذکر شده که “دریافت برگه آزمون از فنی و حرفه ای و ارائه آن به کمیسیون فنی اتحادیه” و “دریافت نامه از اتحادیه و مراجعه به اداره فنی حرفه ای پس از انجام آزمون توسط کمیسیون فنی” یعنی اینکه آزمون توسط خود اتحادیه و کمیسیون فنی اتحادیه برگزار می شه؟ پس نقش فنی و حرفه ای چیه؟

    Reply
    • تحریریه کافی چاپ

      سلام بله آزمون توسط خود اتحادیه برگزار می شه و نتیجه حاصل از اون به فنی و حرفه ای اعلام می شه. راستش رو بخواید من هم دلیل این موضوع که چرا نامه به فنی و حرفه ای داده می شه رو دقیق نمی دونم ولی فکر می کنم به این دلییل هست که مرجع صدور مدارکی مثل ICDL و … در کشور سازمان فنی و حرفه ای هست و …

      Reply
  2. نگین

    سلام خسته نباشید ببخشید شخصی که میخواد کافی نت رو افتتاح کنه و بعدا خودش روش کار کنه چه مدرک تحصیلی باید داشته باشه یعنی اگه نداشته باشه چه مدرکی باید از فنی حرفه ای بگیره؟

    Reply
    • تحریریه کافی چاپ

      سلام ممنون همنجور که در مقاله توضیح دادم مدرک تحصیلی حداقل دیپلم قابل قبول هست و رشته هم تفاوت آنچنانی نداره و اگر کاردانی، لیسانس و بالاتر هم بود که فبها. در خصوص مدرک فنی و حرفه ایهم نیازی نیست که شما خودتون شخصا مدرکی بگیرید و اتحادیه در فرآیند اخذ پروانه نامه ای به شما می ده که می برید فنی حرفه ای تاییدیه می گیرد و بعد خود اتحادیه ازتون آزمونی رو می گیره و نمره اون رو به فنی حرفه ای ارسال می کنه. در واقع مراجعه شما به فنی و حرفه ای بیشتر یک روال اداری هست تا اینکه بخواید دوره ای رو بگذرونید یا آزمونی رو شرکت کنید. در عین حال اگر شما مدرک ICDL یا مدرک فنی مرتبطی رو با خدمات اینترنتی دریافت کرده باشید هم در روند اخذ پروانه بی تاثیر نیست.

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *