09228146009

راهنمای جامع انتخاب نام برای کافی نت (+ لیست اسامی خوب)

مقالات آموزشی کافی نت
تحریریه کافی چاپآگوست 13, 2022

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را ببرید

در صورتی که قصد دارید با استفاده از دوره های آموزشی ما دانش تخصصی خود را بیش از پیش تقویت کنید و  سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید اینجا کلیک کنید.

روش های انتخاب نام مناسب برای کافی نت

اهمیت انتخاب یک نام خوب برای یک کافی نت و بطور کلی یک کسب و کار بر هیچ کس پوشیده نیست.

مشتریان با همین نام با شما ارتباط برقرار می کنند، با همین نام از شما خرید می کنند، با همین نام شما را بخاطر می آورند و با همین نام شما را به دیگران معرفی می کنند.

شاید جمله بالا کمی کلیشه ای به نظر برسد اما واقعیت دارد. نام کسب و کار شما به نوعی امضای کسب و کار شماست. همین نام است که بر روی تابلو و سردر دفتر یا مغازه تان ثبت می شود.

همین نام است که بر روی کارت ویزیت، تراکت های تبلیغاتی، فضای آنلاین، گوگل مپ، گوگل بیزنس، سازمان های دولتی و … ثبت می شوند و همه و همه کسب و کار شما را با آن می شناسند و با آن بخاطر می سپارند.

با این مقدمه بیایید طبق روال دیگر مقالات آموزشی کافی نت در کافی چاپ چند سوال مطرح نماییم و سعی کنیم به آن ها در ادامه پاسخ دهیم تا دید بهتری نسبت به این موضوع بدست بیاوریم.

  • ویژگی های یک اسم خوب برای کافی نت (و در حالت کلی یک کسب و کار) چیست؟
  • چه نکاتی را هنگام انتخاب نام کافی نت باید مدنظر قرار داد؟
  • آیا یک نام خوب می تواند تضمین کننده موفقیت یک کافی نت باشد؟
  • روش های انتخاب نام کافی نت چه مواردی است؟
  • از چه ابزارهایی برای انتخاب نام می توان بهره گرفت؟

در ادامه این مقاله با من همراه باشید.

ویژگی های اسم خوب برای کافی نت

یک اسم خوب برای کافی نت و یا هر کسب و کاری باید از سه ویژگی زیر برخوردار باشد. این سه ویژگی عبارتند از:

  • کوتاه بودن
  • مرتبط بودن با کسب و کار
  • تصویری بودن

لازم به ذکر است این خصوصیات ویژگی های اصلی یک اسم مناسب است و در ادامه مقاله به سایر موارد نیز اشاره خواهیم کرد.

کوتاه بودن نام انتخابی برای کافی نت

کوتاه بودن یک ویژگی مهم است مخصوصا بهتر است که نام یک کلمه ای باشد. یک کلمه ای بودن این مزیت را ایجاد می کند که بتوان آن را بر روی کارت ویزیت، تراکت، تابلو و … بدون محدودیت در اندازه و به شکل بزرگ چاپ کرد.

راهنمای انتخاب نام برای کافی نت
هنگاه انتخاب نام کافی نت بایستی سعی کرد نامی کوتاه، مرتبط و دارای تصویر انتخاب کرد

به عنوان مثال اگر نام کافی نت پارسه باشد می توان آن را بر روی تابلو سردر با اندازه بزرگ چاپ کرد ولی اگر نام آن پارس گستران باشد این موضوع احتمالا ممکن نیست و شما مجبور هستید آن را با اندازه کوچکتر چاپ کنید و احتمالا از کمی دورتر یا مثلا آنطرف خیابان یا چهارراه محل به خوبی دیده نشود.

مزیت دیگری که یک کلمه ای بودن ایجاد می کند این است که می توان به آن برخی پسوندها یا پیشوندها و … را نیز اضافه کرد مثلا در صورتی که در شبکه های اجتماعی نام parseh قابل استفاده نباشد می توان از parseh.mag برای صفحات اجتماعی استفاده کرد.

یا اگر مثلا باشگاه مشتریان برای کافی نت خود راه اندازی می کنید می توانید از نام پارسه کلاب استفاده کنید (البته شاید در این مورد خاص اضافه کردن کلاب به پارسه چندان جالب نباشد).

در کسب و کارهای دیگر نیز این موضوع صادق است مثلا می توان شرکت snapp را در نظر گرفت این نام هم کوتاه و یک کلمه ای است و هم از پسوندهایی برای زیرمجموعه های آن استفاده شده مانند اسنپ مارکت، اسنپ باکس، اسنپ فود و …

این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است نام های یک کلمه ای موجود نباشد یا به دلایلی اتحادیه صنفی یا در مواردی وزارت ارشاد (مثلا برای نام هایی که در قرآن یا احادیث آمده است) اسامی یک کلمه ای را قبول نکند و حتی قبلا فرد دیگری در همان صنف این نام را انتخاب کرده باشد.

معمولا در این مواقع اتحادیه یا وزارت ارشاد از فرد می خواهد که مثلا یک پسوند به نام به نوعی اضافه شود مثلا برای نام سما می شود اندیش را اضافه کرد و نام نهایی سمااندیش خواهد بود که البته در اغلب موارد در تابلو یا کارت ویزیت و … می توان از همان سما (به تنهایی و بدون پسوند اندیش) هم استفاده کرد.

مرتبط بودن نام انتخابی با کسب و کار کافی نت

مرتبط بودن سبب می شود که مشتری در همان بار اول که نام را می شنود به زمینه کسب و کار پی ببرد البته شاید این موضوع خیلی به چشم نیاید پس بیاید برای درک بهتر اهمیت این موضوع عکس آن را نیز بررسی نماییم.

مثلا بایا را در نظر بگیرید. برداشت شما از این نام چیست؟ چه ارتباطی بین این نام و زمینه کاری آن که یک مارکت پلیس و تا حدودی مشابه دیجی کالاست وجود دارد؟

بایا خود را “شبکه هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات در کشور” معرفی می کند اما چه ارتباطی بین نام و موضوع آن دارد؟!

وقتی من به این نام فکر می کنم چیزی که به ذهنم می رسد این است: “هیچ!!!” یعنی من هیچ حس، تصویر یا فلسفه ای در این نام نمی بینم، یک اسم کاملا من در آوردی 😡😡😡😱😱😱.

البته درست است که چنین پلتفرم هایی با هزینه های چند ده میلیاردی خود را معرفی می کنند اما آیا یک کافی نت یا کسب و کاری کوچک هم می تواند چنین هزینه هایی انجام دهد؟!

حال بیمیتو (پلتفرم آنلاین ارایه خدمات بیمه) را در نظر بگیرید. هر فردی با هر دیدگاه و فلسفه ای و با هر اعتقادی و از هر صنفی و حزب و گروهی متوجه می شود که این استارت آپ در زمینه بیمه کار می کند.

تصویری بودن نام کافی نت

منظور از تصویر داشتن این است که نام انتخابی برای کافی نت به چیزی واقعی اشاره کند و نمودی واقعی در دنیای خارج داشته باشد.

تصویر داشتن به ماندگاری نام در ذهن بسیار کمک می کند.

معمولا تصویر داشتن یک مزیت بزرگ است و حتی اگر نام مورد نظر مرتبط با کسب و کار هم نباشد در بلند مدت مزیت بزرگی است و بر برندینگ تاثیر مثبت زیادی می گذارد.

نمونه بسیار معروف برای این مورد شرکت اپل (به معنای سیب) است که با طراحی لوگو به شکل سیب و آن هم سیبی گاز زده، تاثیر آن را بیشتر کرده است و وقتی که اسم اپل می آید به صورت ناخودآگاه تصویر یک سیب گاززده در ذهن فرد تداعی می شود.

حال اگر نام هم تصویر داشته باشد و هم با موضوع یا اهداف کسب و کار مرتبط باشد که بسیار بسیار عالی خواهد بود. از این نمونه می توان به دیوار اشاره کرد.

دیوار هم تصویر دارد (یک دیوار واقعی) و هم می توان آن را مانند یک تابلو اعلانات تبلیغاتی در نظر گرفت (مرتبط بودن با هدف کسب و کار) که روی آن کاغذها و اعلان هایی درج می شود (دیواری که روی آن آگهی های تبلیغاتی نصب شده).

احتمالا شما هم جاهایی در شهرها را دیده اید و یا به یاد دارید که روی یک دیوار آگهی های شغلی و کار نصب شده باشد. البته این مورد در سال های اخیر با ظهور وبسایت های درج آگهی شغلی مانند ایران استخدام و حتی دیوار کمرنگ تر شده است اما در گذشته به وفور از این موارد وجود داشته است.

البته به این نکته هم باید توجه کرد که تصویر داشتن و تصور ذهنی شدت و ضعف دارد و حتی در موارد ممکن است تصور افراد مختلف با هم متفاوت هم باشد.

به عنوان مثال شاید شما تصور و برداشتی که من از دیوار دارم (دیواری پر از آگهی) و آنرا در مطالب فوق بیان کردم را اصلا نداشته باشید ولی در هر حال تصویر داشتن برای دسته بزرگی از مخاطبان موثر است.

مثال خوب دیگر ریحون (پلتفرم آنلاین سفارش غذا) است که هم خوش آهنگ است و هم با اهداف کسب و کار همخوانی دارد (البته این پلتفرم از معروفترین استارت آپ های شکست خورده دهه کشور است و دیگر وجود خارجی ندارد).

یک مثال معروف دیگر آمازون است که نیازی به توضیح در خصوص آن هم نیست.

یک مثال خوب برای نام کافی نت که تصویر دارد واژه لیمونت است حال اگر لوگو خود را به شکلی طراحی کنید که هم به شکل لیمو باشد و هم تداعی کننده اینترنت و فناوری اطلاعات و … باشد بسیار موثر واقع خواهد شد.

یک نام خوب دیگر ویترین (vitrin) است که هم تصویر دارد و هم … .

خوب تا اینحا سه ویژگی اصلی که باید نام یک کافی نت داشته باشد را مورد بررسی قرار دادیم اما اینها تنها ویژگی هایی نیستند که در انتخاب نام بایستی به آن ها توجه کرد، در ادامه به برخی ویژگی های دیگر نیز می پردازیم.

ویژگی های فرعی انتخاب نام مناسب برای کافی نت

برخی از خصوصیات فرعی انتخاب اسم خوب برای کافی نت عبارتند:

  • خوش آهنگ بودن نام انتخابی برای کافی نت
  • تلفظ آسان توسط مشتریان
  • تکراری نبودن و نداشتن مشابه
  • محدود نبودن نام به یک فرد، مکان یا منطقه جغرافیایی خاص

در ادامه به بررسی بیشتر این موارد می پردازیم:

خوش آهنگ بودن نام انتخابی برای کافی نت

خوش آهنگ بودن به نوع چینش کلمات و در کنار هم قرار گرفتن آن ها وابسته است. این خوش آهنگی سبب جذابیت اسم، سادگی به خاطر سپاری و در ذهن ماندن آن می شود.

مثلا وبسایت اسکایرون که یک پلتفرم آموزش دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنت است نامش کاملا بی معنی است و ارتباطی هم با خدماتی که ارایه می دهد ندارد اما جذاب است، آهنگ خوبی دارد و در ذهن می ماند.

شاید بتوان بایا را هم که قبلا کلی از ان انتقاد کردیم در این دسته قرار داد. بایا بی معنی است اما آهنگ نسبتا خوبی دارد و می توان آن را به خوبی به خاطر سپرد و فقط کافی است با هزینه ای چند ده میلیاردی آن را به عموم مردم شناساند🤣🤣🤣😢😢😢.

از نمونه های دیگر اینگونه اسامی می توان به گوگل، سونی، بامیلو، پونیشا، فیدیبو و … اشاره کرد.

تلفظ آسان توسط همه مشتریان

علاوه بر موارد فوق به این موضوع نیز باید توجه کرد که تلفط اسم مورد نظر ساده باشد و افراد بتوانند آن را به آسانی تلفظ کنند.

مثلا در همین نزدیکی جایی که الان من هستم یک مغازه در خصوص سرویس چوب و … هست بنام “مرخ بن چوب“.

من هنوز هم متوجه نشدم این چه اسمی هست، از چه گویشی هست، فلسفه نامگذاری آن چیست، چطور باید آن را تلفظ کرد و …. شاید در زبان های کردی، ترکی و … و یا گویش های گوناگون فارسی معنادار باشد اما بهتر است نام به شکلی باشد که هر فارسی زبانی به راحتی آن را بفهمد.

گاها کسب و کارها از اسامی انگلیسی برای کسب و کار خود استفاده می کنند یا بخشی از یک کلمه انگلیسی را به نوعی در فارسی استفاده می کنند یا نام کسب و کار خود را به نوعی از یک نام انگلیسی می گیرند و یا از ترکیب کلمات فارسی و انگلیسی استفاده می کنند.

مثلا پارس کدرز که نام یک پلتفرم فریلنسینگ است اینگونه است.

در این حالت ها نیز ممکن است مشکلاتی در تلفظ اسامی بوجود آید که بهتر است قبل از نامگذاری به آن توجه کنید.

تکراری نبودن و نداشتن مشابه (بخصوص در میان رقبا و یا کسب و کارهای مشابه)

این مورد کاملا واضح است و نیاز به توضیح چندانی ندارد. البته در کسب و کارهای کوچک و مغازه های سطح شهر و صنف های مجزا مشکل چندانی ایجاد نمی کند ولی بهتر است که نام تکراری نباشد.

بخصوص زمانی که فرد قصد توسعه کسب و کار و یا تاسیس شعب مختلف کافی نت را داشته باشد بهتر است نام غیرتکراری باشد.

گاهی اوقات کسب و کار مشابه یک برند بزرگ است که این مورد مشکل بیشتری ایجاد می کند و سبب می شود که کسب و کار در سایه آن نام بزرگ قرار بگیرد.

از طرفی اگر قصد داشته باشید برای کافی نت خود یک کانال اجتماعی یا وبسایت تاسیس کنید در مواردی مثل ID های شبکه های اجتماعی و نام دامنه و … به مشکل خواهید خورد.

سعی کنید قبل از انتخاب نام با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی، بررسی ID، بررسی همکاران، رقبا و … از تکراری نبودن نام انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

توجه به آزاد بودن یوزنیم شبکه های اجتماعی در انتخاب نام کافی نت
توجه به آزاد بودن یوزنیم شبکه های اجتماعی در انتخاب نام کافی نت نکته مهمی است که بایستی مدنظر قرار گیرد

مورد دیگر عدم وجود نام انتخابی برای کافی نت در میان کسب و کارهای مشابه مانند عکاسی ها، تایپ و تکثیرها و … است. سعی کنید نام مورد نظر شما قبلا توسط اینگونه شغل ها مورد استفاده قرار گرفته نباشد.

محدود نبودن نام به یک فرد، مکان یا منطقه خاص

هستند کسب و کارهایی که در اسم خود از نام یک مکان خاص یا شهر خود و یا اسم شخصی خود استفاده می کنند شاید این نوع نامگذاری در حالت هایی مفید هم باشد اما وقتی که نوبت به توسعه کسب و کار و یا تاسیس شعب جدید می رسد مشکلاتی ایجاد می کند.

مثلا نام تهران کافی نت شاید برای فعالیت در شهر تهران مفید باشد ولی بعید است بتواند در چند شهر مختلف ایران با همین نام به خوبی فعالیت کند.

یا مثلا کافی نت برادران اشجعی بجز رضا (😂😂😂) مسلما استفاده از چنین نامی نمی تواند در چند شهر یا محدوده های جغرافیایی وسیع قابل استفاده نیست و در فرآیند توسعه مشکلاتی ایجاد می کند.

یا مثلا کافی نت کلاهدوز برای فعالیت در بلوار کلاهدوز احتمالا مناسب باشد ولی برای فعالیت در بلوار کشاورز چندان مناسب نیست.

چه نکاتی را هنگام انتخاب نام کافی نت باید رعایت کرد؟

علاوه بر توجه به ویژگی هایی که در بخش قبل بیان کردم هنگام انتخاب نام بایستی یکسری نکات را رعایت نمایید که عبارتند از:

  • قوانین و محدودیت های نامگذاری سازمان های دولتی مانند وزارت ارشاد و شهرداری ها را در نظر بگیرید.
  • سعی کنید از نامی استفاده کنید که نام کاربری آن در پلتفرم های اجتماعی آزاد و قابل استفاده باشد.
  • گاهی اوقات استفاده از پیشوندها و پسوندها سبب ساده تر شدن و جذابیت بیشتر نام انتخابی می شود.
  • سعی کنید از نام برندها و کسب و کارهای موفق استفاده نکنید.
  • در انتخاب نام خلاقیت به خرج دهید.
  • هنگام نامگذاری خود را محدود نکنید.
  • نیم نگاهی به اسامی شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارهای غیرایرانی بیندازید چون گاهی اوقات با ایجاد تغییراتی کوچک می توانید از نام آن ها استفاده کنید.

بیایید این نکات را کمی بیشتر بررسی کنیم.

معمولا در قوانین دولتی یکسری محدودیت هایی وجود دارد که سبب می شود نتوانید از برخی اسامی خاص یا اسامی قرآنی و … استفاده کنید. پس هنگام نامگذاری به این موارد دقت کنید.

مثلا استفاده از نامی مانند استارلینک ممکن است سبب مشکلاتی در راه اخذ مجوز یا پروانه کسب برای کافی نت شما شود یا از لحاظ قوانین شهرداری نتوانید بر روی تابلو خود از آن استفاده کنید.

ممکن است پس از انتخاب نام و راه اندازی کافی نت برای جذب مشتری و بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی به فعالیت بپردازید. پس خوب است که هنگام انتخاب نام آن را در کانال های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و … نیز جستجو کنید و از آزاد بودن یوزنیم آن اطمینان حاصل کنید.

از طرفی گاهی اوقات اضافه کردن یک پسوند یا پیشوند به نام انتخابی سبب جذاب تر شدن آن یا آسانتر شدن تلفظ آن می شود و مشتریان بهتر می توانند آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال نام هایی مثل تخفیفان، اتاقک، ترجمانو و … از این موضوع بهره برده اند.

البته شاید برای نامگذاری کافی نت سخت باشد که از اینگونه نامگذاری ها بهره برد ولی به هر حال ضرری ندارد که به آن فکر کنید شاید ایده ای بنظرتان برسد که نتیجه خوبی در برداشته باشد.

برخی کسب و کارها هستند که از نام برندهای موفق مانند دیجی کالا یا بیک برای نامگذاری خود استفاده می کنند. به عنوان مثال دیجی تخفیف، دیجی موزیک، دیجی طرح و … از این نوعند.

این نوع نامگذاری این احساس را در مخاطب القا می کند که کسب و کار با آن برند در ارتباط است و … و اگر اثبات شود که چنین ارتباطی وجود ندارد آنگاه احساس بدی در مخاطبان و مشتریان ایجاد می شود.

حتی ممکن است مشتری از شما سوال کند که آیا ارتباطی بین شما و آن برند وجود دارد و خیر و وقتی از شما جواب نه بشنود احساس بدی در او پدیدار شود.

موضوع دیگر این است که آن برند بزرگ خود دارای تصویری است که از قبل از ذهن مخاطب هک شده و دیگر قابل تغییر نیست و نمی تواند تصویر جدیدی را به راحتی جایگزین آن نماید.

به شخصه کافی نتی را دیده ام که نام بیک را بر روی برند خود گذاشته بود. اما برند بیک خود از قدیم الایام تصاویر دیگری را در ذهن مخاطبان ساخته است مانند خودکار بیک یا در سال های اخیر عطر بیک و استفاده مجدد از آن کار جالبی نخواهد بود.

البته همه این موارد نسبی است و شاید مشتری باشد که این کار برایش برعکس جالب هم باشد اما اکثر افراد حاضر نیستند تصویر ذهنی قبلی را با تصویر جدید جایگزین کنند و … و تمایل به حفظ وضع موجود دارند.

در نامگذاری خلاق باشید. حالت های مختلف و ترکیبات مختلف را انتخاب کنید. اسامی قدیمی، محلی و … را بررسی کنید. اسامی حیوانات، پرندگان، کوه ها، جنگل ها، ستارگان، شخصیت های فیلمها، برنامه های کارتونی و … همه و همه را مدنظر قرار دهید و به هیچ وجه خود را محدود نکنید چه محدودیت هایی جغرافیایی مانند شهر یا کشور و … چه سایر محدودیت ها.

حتی می توانید اسامی شرکت ها و سازمان های غیرایرانی و کسب و کارهای خارجی را بررسی و از آن ها الهام بگیرید و یا با اضافه کردن پیشوند یا پسوندهایی آن ها را مورد استفاده قرار دهید و یا در فرهنگ های لغت زبان های غیرفارسی مانند انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و … جستجو کنید و نامی مناسب را برگزینید و از آن استفاده کنید.

نکات لازم برای انتخاب نام کافی نت
رعایت نکات انتخاب نام برای کافی نت به انتخاب نامی زیبا و جذاب کمک زیادی می کند

چگونگی انتخاب اسم برای کافی نت (جذاب و کاربردی)

حال که ویژگی های یک اسم مناسب برای کافی نت را شناختیم باید راهی برای انتخاب اسم کافینت پیدا کنیم. اسمی که دربردارنده همه ویژگی هایی باشد که در بخش های قبل بیان کردیم.

همانگونه که بیان کردیم اسم کافینت اولین قدم برای شناخته شدن آن است. پس باید در انتخاب نام مناسب برای آن دقت زیادی به عمل آوریم.

شاید لازم باشد ساعت های زیادی را جهت انتخاب نام برای کافی نت صرف کنید و اسم های مختلف را تحلیل و بررسی نمایید.

بحث و نتیجه گیری

اگر قصد دارید که شغل کافی نت را در بلند مدت ادامه دهید و آن را در زمینه های مختلف توسعه دهید بهتر است در انتخاب نام دقت عمل بیشتری به خرج دهید و نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا در آینده بتوانید به خوبی از مزایایی آینده نگری خود هر چه بیشتر بهره مند شوید.

در این مقاله ویژگی هایی را برای یک اسم خوب بیان کردیم اما توجه به این نکته ضروری است که قرار نیست یک اسم خوب تمام ویژگی های فوق را داشته باشد در واقع بسیار بعید است که نامی پیدا شود که همه این خصوصیات را با هم دارا باشد.

از طرفی اسم به هیچ وجه تضمین کننده موفقیت یک کافی نت نیست اما اسم خوب تلاش های شما را بهتر منعکس خواهد کرد. یک نام جذاب در کنار تخصص و تلاش خروجی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

پس برای انتخاب نام حتما بایستی وقت بگذارید و جنبه های مختلف کسب و کار خود را در نظر بگیرید و نهایتا نامی مناسب، مرتبط و جذاب انتخاب کنید.

شما چه معیارهایی به نظرتان می رسد که می شود به مقاله فوق اضافه کرد؟ آن را در بخش کامنت ها با من و سایر دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید تا در آینده به مقاله اضافه کنم.

مجوز کافی نت را از کجا بگیریم

مجوز کافی نت را از کجا بگیریم

طبق ماده 12، 26 و 30 قانون نظام صنفی کشور فردی که اقدام به راه اندازی کافی نت می نماید باید مجوز دریافت کند و مرجع صدور پروانه کسب نیز اتحادیه صنفی و در صورت نداشتن اتحادیه در شهر مذکور اتحادیه های همگن یا اتاق اصناف شهرستان می باشند.

مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی مورد نیاز کافی نت

مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی مورد نیاز کافی نت

در این مقاله به بررسی مدرک و رشته تحصیلی مورد نیاز برای دریافت مجوز کافی نت و خدمات اینترنتی پرداخته ایم و شرایط فرد را از لحاظ مدرک تحصیلی و رشته برای اخذ پروانه کسب کافی نت را بررسی کرده ایم.

6 Comments

  1. حسن

    سلام بنده یک کافی نت دارم که قبلا اسمش رو به اسم خودم یعنی حسن انتخاب کرده بودم چند سال کار کردم و الان میخوام یک شعبه دیگه هم بزنم ولی دوستان و آشناهام می گن که اسم حسن بدرد گسترش نمی خوره و بهتره اسم دیگه ای انتخاب کنم و در فضای مجازی هم با همون اسم فعالیتم رو شروع کنم چند تا اسم مدنظرم هست یکی number1 (نامبر وان)، یکی بهارنت، یکی یاهو و یکی هم لاوان می شه محبت کنید و نظرتون رو بگید؟ متشکرم

    Reply
    • تحریریه کافی چاپ

      سلام تو همین مقاله روش های مختلف انتخاب اسم و مزایا و معایب هر روش رو گفتم که اگه چند بار مقاله رو به خوبی بخونید می تونید اسامی انتخابی تون رو مجددا مورد بررسی قرار بدید و در نهایت تصمیم بگیرید که از کدوم اسم استفاده کنید. به این نکته هم توجه کنید که این اسامی نباید قبلا در شهر شما توسط کافی نت های دیگه استفاده شده باشه و گرنه اتحادیه مجوز انتخاب این اسم رو به شما نخواهد داد در نتیجه از این موضوع هم باید اطمینان حاصل کنید. شاید اسم نامبر وان رو به این جهت که انگلیسی هست قبول نکننن. به نظرم هر چهار اسم اسامی خوبی هستن. نام یاهو فکر می کنم یه مقدار شکل کار رو به سمت خدمات اینترنت صرف متمایل می کنه ولی در کل این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد و اینکه چقدر روی برندینگ کار کنید.

      Reply
  2. حسن هاتفی

    سلام آیا تغییر اسم کافی نتی که چند سال کار کرده می تونه در میزان درآمدزایی تاثیر گذار باشه؟ فرض کنیم که اسم به دلایلی خراب شده و باید عوض بشه به نظرتون این کار می تونه بر مقدار دخل روزانه تاثیر داشته باشه؟

    Reply
    • تحریریه کافی چاپ

      سلام بعضی مواقع ریبرندینگ در درآمدزایی موثر هست و می تونه سبب افزایش درآمد بشه به عنوان مثال ما کافی نت هایی داریم که داخل دانشگاه ها هستن و اسامی به اسم دانشکده ها یا اسامی خاص مطابق با قوانین دانشگاه رو انتخاب کردن و یا اصلا اسمی انتخاب نکردن و هنگام خروج از دانشگاه و مستقر شدن در داخل شهرها مشکل اسم پیدا می کنن و اسم جدیدی انتخاب می کنن. در اینجور مواقع خوب هست که در یکی دو سال ابتدایی داخل تابلو (اگر قوانین اتحادیه و شهرداری اجازه بده) اسم سابق هم درج بشه

      Reply
  3. مونالیزا

    سلام در خصوص مبحث “تکراری نبودن و نداشتن مشابه” آیا می شه با استفاده از اسم یک کسب و کار دیگه در یک سنف دیگه فعالیت کافی نت رو شروع کرد؟ چون من یک اسمی رو در نظر دارم که در شهرمون دیدم و خیلی خوبه اما نمی دونم می تونم از همون استفاده کنم یا نه؟

    Reply
    • تحریریه کافی چاپ

      سلام اگر اسمی که انتخاب کردید در یک صنف دیگه هست و حوزه فعالیتش مشابه حوزه کاری شما (کافی نت) نیست مشکلی ایجاد نمی کنه. ولی اگر حوزه مشابه هست مثلا تایپ و تکثیر و خدمات چاپ و … بهتر هست که اسم دیگه ای انتخاب کنید که بتونید راحت تر روی بازاریابی و برندینگش کار کنید.

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *